alert
Optimale veiligheid

Deze verouderde browser voldoet niet aan de kwaliteitsstandaarden. Het Gelre Patiëntenportaal ervaart u het best met Mozilla Firefox, Chrome, Safari of Microsoft Edge.

Zorg beter voor elkaar

Veelgestelde vragen

We begrijpen het dat u vragen heeft over MijnGelre. Hieronder vindt u een overzicht van de veel gestelde vragen en onze antwoorden. Vanuit het contactcentrum MijnGelre werken wij dit overzicht regelmatig bij. 

Gebruik van MijnGelre

MijnGelre is voor iedereen die als patiënt geregistreerd staat bij Gelre ziekenhuizen

In MijnGelre kunt u uw ziekenhuisagenda en delen van uw medisch dossier bekijken en kunt u uw persoonlijke gegevens bekijken. In de toekomst zal MijnGelre worden uitgebreid met andere mogelijkheden, zoals het maken van afspraken en wijzigen van persoonlijke gegevens.  

MijnGelre is niet geschikt voor acute zorgvragen. Is er sprake van spoed? Bel dan de huisarts, de huisartsenpost of (als elke seconde telt) 112.

Waarschijnlijk is uw BSN niet bekend in Gelre ziekenhuizen. Daardoor kunnen geen gegevens van u worden getoond. Bij een volgend bezoek aan het ziekenhuis kunt u uw BSN laten registreren. Ga hiervoor naar het inschrijfpunt in de centrale hal en neem uw identiteitsbewijs en zorgverzekeringspas mee.

Uw behandeling is niet afhankelijk van MijnGelre. U bent ook niet verplicht om MijnGelre te gebruiken. Wél heeft het gebruik van MijnGelre een aantal voordelen. Het kan ervoor zorgen dat u meer eigen regie over uw behandeling krijgt, doordat u meer inzicht heeft in uw medische gegevens. Ook kunt u eenvoudig uw geplande en of te plannen afspraken inzien. 

U heeft het recht om uw behandelend arts schriftelijk te verzoeken gegevens in uw dossier te wijzigen of te vernietigen. U kunt zelf geen gegevens wijzigen of verwijderen. 

  • Heeft u een vraag over uw persoonsgegevens? Neem contact op met het inschrijfpunt.
  • Heeft u een medisch inhoudelijke vraag, bijvoorbeeld over een uitslag of de inhoud van een brief? Bij uw volgende afspraak vertelt uw behandelaar wat de informatie betekent.
  • Heeft u een dringende vraag die niet kan wachten tot uw volgende afspraak? Bel dan met de polikliniek van uw behandeld arts. Zoek via deze pagina het juiste telefoonnummer. 

Ja, u kunt MijnGelre gebruiken op iedere computer, tablet of smartphone die verbinding heeft met het internet.

MijnGelre werkt op alle bekende internetbrowsers. Zoals Google Chrome, Safari, Microsoft Edge, Mozilla en Firefox.

Gelre ziekenhuizen adviseert om geen gebruik te maken van Internet Explorer

Als u na 1 januari 2017 bent behandeld in Gelre ziekenhuizen, dan zijn uw gegevens beschikbaar in MijnGelre. Gegevens van vóór 1 januari 2017 staan niet in MijnGelre.

Het printen van dossier onderdelen vanuit MijnGelre is op dit moment niet mogelijk. 

Inloggen in MijnGelre

U heeft nodig:
  • Een computer, tablet of smartphone met internetverbinding.
  • Een telefoonnummer (vast of mobiel).
  • Een geldig DigiD met extra sms-functie of de DigiD-app. U vraagt de sms-functie aan via de website van DigiD. Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag is verwerkt. De DigiD-app kunt u direct downloaden in de Google Play Store of de Apple App Store.
Inloggen in MijnGelre gaat via DigiD. Dat kan op 2 manieren: DigiD met extra controle via sms, of de DigiD-app.

Inloggen met extra sms-controle gaat als volgt:
  • Ga naar mijngelre.nl.
  • Vul uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Direct daarna ontvangt u op uw telefoon een (gesproken) sms-bericht met een code. Met deze code logt u definitief in. U komt dan op de startpagina van MijnGelre

Logt u in via de DigiD-app?

  • Ga naar mijngelre.nl.
  • Vul uw DigiD gebruikersnaam in.
  • Scan met uw mobiele telefoon de QR-code die op het scherm verschijnt.
  • Vul de pincode in op uw telefoon. U bent daarna definitief ingelogd en komt op de startpagina van MijnGelre.

Heeft u nog geen DigiD, of geen DigiD met extra sms-controle? Of wilt u informatie over de DigiD-app? Ga dan naar de website van DigiD. Hier kunt u ook uw telefoonnummer toevoegen of wijzigen en een nieuwe gebruikersnaam of wachtwoord aanvragen. Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag voor een DigiD en de extra controle via sms is verwerkt.

DigiD

Heeft u problemen met inloggen via uw DigiD? Dan is er hoogstwaarschijnlijk een probleem met uw DigiD. Kijk op de website van DigiD voor een oplossing.

Ik wil inloggen met mijn DigiD op digid.nl, maar kom op een wit scherm of op een pagina met een algemene foutmelding van de browser. Wat is er aan de hand?

Waarschijnlijk voldoet de software op uw computer of mobiele apparaat niet meer aan de minimale beveiligingseisen van DigiD. Vanaf 13 mei 2019 is het niet meer mogelijk in te loggen met DigiD als u gebruik maakt van een verouderd besturingssysteem. U kunt daarom met uw huidige apparaat niet meer inloggen met uw DigiD.

Welk besturingssysteem is nodig?

Om in te kunnen loggen met uw DigiD moet u minimaal beschikken over één van de volgende besturingssystemen:

Voor uw computer:

  • Windows 7 / 8.1
  • Windows 10
  • OSX 10.9.4 of hoger

Voor uw mobiele apparaat:

  • iOS 7 of hoger
  • Android 6 of hoger

Daarnaast moet u uw browser updaten naar de meest recente versie. 

Hoe kan ik controleren of mijn besturingssysteem en software voldoen aan de minimale eisen?

U kunt op deze website controleren of uw besturingssysteem en browser voldoen aan de minimale eisen. Ziet u hier twee groene vlakken, dan voldoen uw besturingssysteem en browser aan de minimale eisen.

Wat kan ik doen?

Update uw besturingssysteem en ook uw browser naar de meest recente versie. Raadpleeg de handleiding of de helpfunctie van uw besturingssysteem en browser om de update uit te voeren. Of log in met een ander apparaat dat wel over het juiste besturingssysteem en browser beschikt.

Waarschijnlijk is uw BSN niet bekend in het ziekenhuis. Daardoor kunnen er geen gegevens van u worden getoond. Bij een volgend bezoek aan het ziekenhuis kunt u uw BSN laten registreren. Dit kunt u doen bij het inschrijfpunt in de centrale hal van het ziekenhuis. Neem uw identiteitsbewijs en zorgverzekeringspas mee.

U kunt een (nieuwe) gebruikersnaam of wachtwoord aanvragen op de website van DigiD. Het duurt een aantal werkdagen voordat uw aanvraag is verwerkt.

Ja, u kunt alleen inloggen in MijnGelre via DigiD met extra sms-functie of via de DigiD-app. Op deze manier is veilig gebruik van MijnGelre zoveel mogelijk gegarandeerd.

De sms-functie zorgt voor een extra controlestap die de kans op misbruik verkleint. Zo is veilig gebruik van MijnGelre zoveel mogelijk gegarandeerd. Kijk voor meer informatie op de website van DigiD.

Die kunt u aanvragen op de website van DigiD.

U kunt dit controleren of aanpassen op de website van DigiD

Ja, dat kan. Ga voor informatie over inloggen met de DigiD-app naar de website van DigiD

Veiligheid en privacy

Gelre ziekenhuizen voldoet aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens via internet. Wij doen er alles aan om uw gegevens maximaal te beschermen. Wij nemen verschillende maatregelen voor informatiebeveiliging. Zo controleren experts regelmatig of onze website veilig is. Met onze maatregelen maken wij de kans zo klein mogelijk dat uw MijnGelre gehackt zou kunnen worden.

Al het elektronisch verkeer tussen Gelre ziekenhuizen en uw computer, tablet of smartphone is gecodeerd. Dit betekent dat dit verkeer niet door anderen dan uzelf kan worden gelezen. Zie voor meer informatie over hoe Gelre ziekenhuizen uw privacy bewaakt ook deze pagina. Door de inlogcombinatie van DigiD en extra controle via sms of DigiD-app, is de kans zeer klein dat uw MijnGelre gehackt zou kunnen worden.

Alleen u zelf kunt inloggen in MijnGelre. Inlog via DigiD met extra sms-controle of DigiD-app is strikt persoonlijk. Niemand anders kan hierin meekijken.


U kunt zelf veel doen om MijnGelre veilig te gebruiken en daarmee misbruik door anderen zoveel mogelijk te voorkomen:

  • Zorg ervoor dat de computer, tablet en/of smartphone waarop u inlogt in MijnGelre goed is beveiligd.
  • Log uit als u MijnGelre niet actief gebruikt en sluit daarna de internetbrowser.
  • Zorg ervoor dat onbevoegde anderen geen toegang hebben tot uw scherm en daarmee tot uw gegevens. Vergrendel bijvoorbeeld uw computer als u ervan wegloopt.
  • Ga zorgvuldig om met uw medische gegevens. Berg afdrukken uit uw medisch dossier goed op en denk na over wat u deelt met anderen. Gelre ziekenhuizen raadt het af om medische gegevens te delen op sociale media.
  • Bekijk tips over veilig gebruik van DigiD 

Agenda

Nee, op dit moment kunt u alleen uw afspraken bekijken. U kunt ze in MijnGelre nog niet zelf maken of wijzigen.

Een wijziging is direct zichtbaar in MijnGelre. MijnGelre toont dus de meest actuele datum en tijd van uw afspraak . U wordt over een wijziging ook gebeld, of u ontvangt een afspraakbrief.

Een afspraak die voor u gemaakt wordt, is direct zichtbaar in MijnGelre. Het kan zijn dat u nog niet over deze afspraak bent geïnformeerd. U wordt over een nieuwe afspraak ook altijd nog gebeld, of u ontvangt een afspraakbrief.

Log opnieuw in, zodat de laatste informatie in MijnGelre staat. Ziet u uw afspraken dan nog niet? Bel dan met de polikliniek waar u naar verwezen bent door uw (huis)arts. Op deze pagina kunt u het juiste telefoonnummer van de poliklinieken vinden. 

Ja, maar alleen als u heeft aangegeven een herinnerings SMS te willen ontvangen. U ontvangt die dan 3 dagen vóór uw afspraak in Gelre ziekenhuizen. 

Krijgt u op dit moment nog geen herinnerings SMS, en wilt u die in de toekomst wél ontvangen? Dan kunt u dit aangeven bij de polikliniek waar u onder behandeling bent. 

Medisch dossier

Online inzage in uw medisch dossier betekent dat u via internet delen van uw medisch ziekenhuisdossier kunt bekijken. Zoals brieven over uw medische situatie aan uw huisarts of andere zorgverleners, en uitslagen van bloed- en urineonderzoek. Deze uitslagen kunt u inzien vanaf 7 dagen nadat de uitslagen bij ons bekend zijn. U kunt de informatie in uw medisch dossier terugkijken tot 1 januari 2017. Gegevens van vóór 1 januari 2017 staan niet in uw MijnGelre. U kunt uw online medisch dossier alleen bekijken via een beveiligde website. Inloggen gaat via DigiD met extra sms-controle of de DigiD-app

Gelre ziekenhuizen vindt het belangrijk dat u uw medisch dossier online kunt bekijken. Het geeft u als patiënt meer inzicht in uw ziekteproces en uw ziektegeschiedenis. Zo bent u beter geïnformeerd en voorbereid op het gesprek met uw zorgverlener. U bent hierdoor beter in staat om samen met uw zorgverlener te beslissen over onderzoek en behandeling. Het geeft u de mogelijkheid om daarover meer eigen regie te nemen.

U kunt het dossier van uw kind inzien, nadat u het machtigingsformulier hebt ingevuld.

Op de pagina MijnGelre voor kinderen kunt u lezen hoe deze machtingsprocedure in zijn werk gaat. U kunt hier ook het machtingsformulier downloaden.

Het is niet mogelijk om het dossier van uw partner in te zien. 


Op dit moment is het niet mogelijk om iemand anders in uw MijnGelre en in uw medisch dossier te laten kijken. Als minderjarige is het wel mogelijk om je ouders toestemming te geven om in jouw MijnGelre te kunnen kijken. Lees hierover meer op de pagina MijnGelre voor kinderen

U kunt resultaten van laboratoriumuitslagen, metingen en uitslagen van serologie, bacteriologie, radiologie, pathologie en endoscopie (alleen verslagen longziekten en Maag-, Darm-,  en Leverziekten) bekijken. Dit kan vanaf 7 dagen nadat de de uitslagen definitief bekend zijn. U kunt ook brieven bekijken die door zorgverleners van Gelre ziekenhuizen, en huisartsen, over uw onderzoek en behandeling zijn opgesteld.

Sinds 15 juli 2020 heeft u als patiënt inzage in het patiëntenportaal MijnGelre. Om (technische) redenen worden vanaf dit moment nog niet alle gegevens getoond in MijnGelre. Aan de hand van behoeften van zorgverleners en patiënten kijken wij welke gegevens in de toekomst nog meer in MijnGelre getoond gaan worden. Zorgverleners van Gelre ziekenhuizen waarbij u onder behandeling bent hebben wel inzage in uw volledige dossier. 

Dit kan vanaf 7 dagen nadat de uitslag van een onderzoek definitief bekend is. Hoe lang het precies duurt, hangt af van het type onderzoek dat is gedaan. Wij adviseren u om regelmatig in MijnGelre te kijken of uw uitslag al zichtbaar is.

Door uitslagen vertraagd te tonen in MijnGelre, krijgt Gelre ziekenhuizen de kans om resultaten eerst persoonlijk aan u te vertellen, voordat u ze in uw MijnGelre ziet staan. Vaak worden dit soort resultaten ook eerst besproken in een multidisciplinair team van zorgverleners om u het beste behandeladvies te kunnen geven.

Als u uw medisch dossier niet online wilt bekijken, hoeft u niet in te loggen in MijnGelre. U bent niet verplicht om MijnGelre te gebruiken. Uw behandeling is er niet van afhankelijk.

Bij uw volgende afspraak vertelt uw behandelend arts wat de uitslagen betekenen. Kunt u daar niet op wachten? Bel dan met de polikliniek van uw behandelaar. Op deze pagina kunt u het juiste telefoonnummer van de polikliniek vinden

Online zorg

Binnen Gelre Ziekenhuizen wordt gebruikt gemaakt van de BeterDichtbij-app. Op deze pagina vindt u meer informatie over de BeterDichtbij-app voor digitale communicatie met uw zorgverlener en het ziekenhuis. 

Mijn gegevens

Het is binnen MijnGelre mogelijk om uw persoonlijke gegevens te bekijken. Op dit moment kunt u in MijnGelre uw persoonlijke gegevens nog niet wijzigen. In de toekomst zal dit wel mogelijk zijn.

Wilt u uw persoonlijke gegevens wijzigen? Dit kunt u doen bij het inschrijfpunt  in de centrale hal van het ziekenhuis. Neem uw identiteitsbewijs en zorgverzekeringspas mee. 

Op dit moment is het nog niet mogelijk om uw zorgverzekeraar toe te voegen of te wijzigen in MijnGelre. U kunt dit doen bij het inschrijfpunt in de centrale hal van het ziekenhuis. 

Andere vraag?

Staat uw vraag er niet tussen, of komt u er niet uit? Onze medewerkers van het Contactcentrum MijnGelre helpen u graag verder. 

Openingstijden en contactgegevens:

T: 055-58 11 180

Maandag t/m vrijdag: 10:00u 14:30u.

Maandag: 18:00u 20:00u. 

Heeft u buiten bovenstaande openingstijden een vraag voor de medewerkers van het Contactcentrum MijnGelre? U kunt uw vraag stellen via dit contactformulier. Wij streven ernaar om uw vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.  


Complementary Content
${loading}
Scroll