Veelgestelde vragen
alert
Voorkom verspreiding infectieziekten

Welkom in Gelre. Help ons verspreiding van infectieziekten zoals griep en het coronavirus te voorkomen: klik hier

alert
Optimale veiligheid

Deze verouderde browser voldoet niet aan de kwaliteitsstandaarden. Het Gelre Patiëntenportaal ervaart u het best met Mozilla Firefox, Chrome, Safari of Microsoft Edge.

Zorg beter voor elkaar
{}

Veelgestelde vragen

We begrijpen het dat u vragen heeft over MijnGelre. Hieronder vindt u een overzicht van de veel gestelde vragen en onze antwoorden. Vanuit het contactcentrum MijnGelre werken wij dit overzicht regelmatig bij. 

Gebruik van MijnGelre

MijnGelre is voor iedereen die als patiënt geregistreerd staat bij Gelre ziekenhuizen.

In MijnGelre kunt u uw persoonlijke gegevens, uw ziekenhuisagenda en delen van uw medisch dossier bekijken. Ook kunt u controle afspraken maken en persoonlijke gegevens wijzigen.

MijnGelre is niet geschikt voor acute zorgvragen. Is er sprake van spoed? Bel dan de huisarts, de huisartsenpost of (als elke seconde telt) 112.

Waarschijnlijk is uw BSN niet bekend in Gelre ziekenhuizen. Daardoor kunnen geen gegevens van u worden getoond. Bij een volgend bezoek aan het ziekenhuis kunt u uw BSN laten registreren. Ga hiervoor naar het inschrijfpunt in de centrale hal en neem uw identiteitsbewijs en zorgverzekeringspas mee.

Uw behandeling is niet afhankelijk van MijnGelre. U bent ook niet verplicht om MijnGelre te gebruiken. Wél heeft het gebruik van MijnGelre een aantal voordelen. Het kan ervoor zorgen dat u meer eigen regie over uw behandeling krijgt, doordat u meer inzicht heeft in uw medische gegevens. Ook kunt u eenvoudig uw geplande en/-of te plannen afspraken inzien. 

U heeft het recht om uw behandelend arts schriftelijk te verzoeken gegevens in uw dossier te vernietigen. U kunt zelf geen gegevens wijzigen of verwijderen. U kunt uw contactgegevens wel zelf veranderen.

  • Heeft u een vraag over uw persoonsgegevens? Neem contact op met het inschrijfpunt.
  • Heeft u een medisch inhoudelijke vraag, bijvoorbeeld over een uitslag of de inhoud van een brief? Bij uw volgende afspraak vertelt uw behandelaar wat de informatie betekent.
  • Heeft u een dringende vraag die niet kan wachten tot uw volgende afspraak? Bel dan met de polikliniek van uw behandeld arts. Zoek via deze pagina het juiste telefoonnummer. 

Ja, u kunt MijnGelre gebruiken op iedere computer, tablet of smartphone die verbinding heeft met het internet.

MijnGelre werkt op alle bekende internetbrowsers. Zoals Google Chrome, Safari, Microsoft Edge en Mozilla Firefox.

Gelre ziekenhuizen adviseert om geen gebruik te maken van Intenet Explorer

Als u na 1 januari 2017 bent behandeld in Gelre ziekenhuizen, dan zijn uw gegevens beschikbaar in MijnGelre. Gegevens van vóór 1 januari 2017 staan niet in MijnGelre.

Het printen van dossier onderdelen vanuit MijnGelre is mogelijk. Klik rechts boven op uw naam en vervolgens op afdrukken om de betreffende pagina af te drukken. 

Inloggen in MijnGelre

U heeft nodig:
  • Een computer, tablet of smartphone met internetverbinding.
  • Een telefoonnummer (vast of mobiel).
  • Een geldig DigiD met extra sms-functie of de DigiD-app. U vraagt de sms-functie aan via de website van DigiD. Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag is verwerkt. De DigiD-app kunt u direct downloaden in de Google Play Store of de Apple App Store.
Inloggen in MijnGelre gaat via DigiD. Dat kan op 2 manieren: DigiD met extra controle via sms, of de DigiD-app.

Inloggen met extra sms-controle gaat als volgt:
  • Ga naar mijngelre.nl.
  • Vul uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Direct daarna ontvangt u op uw telefoon een (gesproken) sms-bericht met een code. Met deze code logt u in. U komt dan op de startpagina van MijnGelre

Logt u in via de DigiD-app?

  • Ga naar mijngelre.nl.
  • Vul uw DigiD gebruikersnaam in.
  • Scan met uw mobiele telefoon de QR-code die op het scherm verschijnt.
  • Vul de pincode in op uw telefoon. U bent daarna ingelogd en komt op de startpagina van MijnGelre.

Heeft u nog geen DigiD, of geen DigiD met extra sms-controle? Of wilt u informatie over de DigiD-app? Ga dan naar de website van DigiD. Hier kunt u ook uw telefoonnummer toevoegen of wijzigen en een nieuwe gebruikersnaam of wachtwoord aanvragen. Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag voor een DigiD en de extra controle via sms is verwerkt.

DigiD

Heeft u problemen met inloggen via uw DigiD? Kijk op de website van DigiD voor een oplossing.

Ik wil inloggen met mijn DigiD op digid.nl, maar kom op een wit scherm of op een pagina met een algemene foutmelding van de browser. Wat is er aan de hand?

Waarschijnlijk voldoet de software op uw computer of mobiele apparaat niet meer aan de minimale beveiligingseisen van DigiD. Vanaf 13 mei 2019 is het niet meer mogelijk in te loggen met DigiD als u gebruik maakt van een verouderd besturingssysteem. U kunt daarom met uw huidige apparaat niet meer inloggen met uw DigiD.

Welk besturingssysteem is nodig?

Om in te kunnen loggen met uw DigiD moet u minimaal beschikken over één van de volgende besturingssystemen:

Voor uw computer:

  • Windows 7 / 8.1
  • Windows 10
  • OSX 10.9.4 of hoger

Voor uw mobiele apparaat:

  • iOS 7 of hoger
  • Android 6 of hoger

Daarnaast moet u uw browser updaten naar de meest recente versie. 

Hoe kan ik controleren of mijn besturingssysteem en software voldoen aan de minimale eisen?

U kunt op deze website controleren of uw besturingssysteem en browser voldoen aan de minimale eisen. Ziet u hier twee groene vlakken, dan voldoen uw besturingssysteem en browser aan de minimale eisen.

Wat kan ik doen?

Update uw besturingssysteem en ook uw browser naar de meest recente versie. Raadpleeg de handleiding of de helpfunctie van uw besturingssysteem en browser om de update uit te voeren. Of log in met een ander apparaat dat wel over het juiste besturingssysteem en browser beschikt.

Waarschijnlijk is uw BSN niet bekend in het ziekenhuis. Daardoor kunnen er geen gegevens van u worden getoond. Bij een volgend bezoek aan het ziekenhuis kunt u uw BSN laten registreren. Dit kunt u doen bij het inschrijfpunt in de centrale hal van het ziekenhuis. Neem uw identiteitsbewijs en zorgverzekeringspas mee.

U kunt een (nieuwe) gebruikersnaam of wachtwoord aanvragen op de website van DigiD. Het duurt een aantal werkdagen voordat uw aanvraag is verwerkt.

Ja, u kunt alleen inloggen in MijnGelre via DigiD met extra sms-functie of via de DigiD-app. Op deze manier is veilig gebruik van MijnGelre zoveel mogelijk gegarandeerd.

De sms-functie zorgt voor een extra controlestap die de kans op misbruik verkleint. Zo is veilig gebruik van MijnGelre zoveel mogelijk gegarandeerd. Kijk voor meer informatie op de website van DigiD.

Die kunt u aanvragen op de website van DigiD.

U kunt dit controleren of aanpassen op de website van DigiD

Ja, dat kan. Ga voor informatie over inloggen met de DigiD-app naar de website van DigiD

Veiligheid en privacy

Gelre ziekenhuizen voldoet aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens via internet. Wij doen er alles aan om uw gegevens te beschermen. Wij nemen verschillende maatregelen voor informatiebeveiliging. Zo controleren experts regelmatig of onze website veilig is.

Al het elektronisch verkeer tussen Gelre ziekenhuizen en uw computer, tablet of smartphone is gecodeerd. Dit betekent dat dit verkeer niet door anderen dan uzelf kan worden gelezen. Zie voor meer informatie over hoe Gelre ziekenhuizen uw privacy bewaakt ook deze pagina. Door de inlogcombinatie van DigiD en extra controle via sms of DigiD-app, is de kans zeer klein dat uw MijnGelre gehackt wordt.

Alleen uzelf kunt inloggen in MijnGelre. Inlog via DigiD met extra sms-controle of de DigiD-app is strikt persoonlijk. Niemand anders kan hierin meekijken.


U kunt zelf veel doen om MijnGelre veilig te gebruiken en daarmee misbruik door anderen zoveel mogelijk te voorkomen:

  • Zorg ervoor dat de computer, tablet en/of smartphone waarop u inlogt in MijnGelre goed is beveiligd.
  • Log uit als u MijnGelre niet actief gebruikt en sluit daarna de internetbrowser.
  • Zorg ervoor dat onbevoegde anderen geen toegang hebben tot uw scherm en daarmee tot uw gegevens. Vergrendel bijvoorbeeld uw computer als u ervan wegloopt.
  • Ga zorgvuldig om met uw medische gegevens. Bewaar afdrukken uit uw medisch dossier op een veilige plek en denk na over wat u deelt met anderen. Gelre ziekenhuizen raadt het af om medische gegevens te delen op sociale media.
  • Bekijk tips over veilig gebruik van DigiD 

Het e-mailadres dat wij van u hebben, gebruiken wij alleen voor correspondentie over uw behandeling in Gelre ziekenhuizen. Denk hierbij aan afspraakherinneringen en meldingen dat er een bericht voor u klaar staat in patiëntenportaal MijnGelre, bijvoorbeeld een verzoek voor het invullen van een vragenlijst.

Wilt u niet dat wij uw e-mail adres gebruiken om u berichten te sturen? Dan kunt u dit aangeven op het patiëntenportaal. Ook kunt u hier uw e-mail adres controleren of wijzigen. U kunt uw contact voorkeuren altijd aanpassen.

Gelre ziekenhuizen gaat zorgvuldig om met de gegevens van patiënten. Voor de digitale communicatie met patiënten gebruiken we zoveel mogelijk ons beveiligde patiëntenportaal MijnGelre. Als communicatie via een e-consult tekst bericht niet mogelijk is, doen we dit via e-mail. Standaard e-mail voldoet bij het uitwisselen van vertrouwelijke informatie niet aan wettelijke veiligheidseisen. Daarom maken we gebruik van een veilig mailsysteem: ZorgMail Secure e-mail. Met dit systeem wordt e-mail veilig en versleuteld verzonden. Lees er meer over op de pagina 'Veilig mailen'.

Gelre ziekenhuizen stuurt geen meldingen met een link naar het patiëntenportaal. Dit is om te voorkomen dat u met valse e-mails naar een namaak-website wordt geleid (zogenaamde phishing). Om die reden staat er in de e-mail geen enkele medische informatie. Neem daarom het webadres van patiëntenportaal MijnGelre op in uw Favorieten en ga altijd van daaruit naar de website. Ontvangt u toch een e-mail met daarin een link, dan is deze dus nooit van MijnGelre of Gelre ziekenhuizen.

Agenda

Afspraak maken

U kunt in MijnGelre een vervolgafspraak (herhaalafspraak /controleafspraak ) plannen met uw specialist/zorgverlener . Een vervolgafspraak is een afspraak bij de specialist/zorgverlener waar u voor deze klacht al onder behandeling bent. Helaas is het niet mogelijk om voor alle spreekuren en poliklinieken een afspraak te plannen via MijnGelre, dit heeft te maken met de afspraakspecificaties die verbonden zijn aan de reden waarvoor u komt. 

Een wijziging is direct zichtbaar in MijnGelre. MijnGelre toont dus de meest actuele datum en tijd van uw afspraak . U wordt over een wijziging ook gebeld, of u ontvangt een afspraakbrief en/of e-mail.

Een afspraak die voor u gemaakt wordt, is direct zichtbaar in MijnGelre. Het kan zijn dat u nog niet over deze afspraak bent geïnformeerd. U wordt over een nieuwe afspraak ook altijd gebeld, of u ontvangt een afspraakbrief en/of e-mail.

Log opnieuw in, zodat de laatste informatie in MijnGelre zichtbaar wordt. Ziet u uw afspraken dan nog niet? Bel dan met de polikliniek waar u naar verwezen bent door uw (huis)arts. Op deze pagina vindt u juiste contactgegevens van de poliklinieken. 

Ja, maar alleen als u heeft aangegeven een e-mail of sms-herinnering te willen ontvangen. U ontvangt die dan 7 dagen vóór uw afspraak in Gelre ziekenhuizen. 

Krijgt u op dit moment nog geen e-mail of sms-herinnering , en wilt u die in de toekomst wél ontvangen? Dan kunt u dit aangeven onder uw contactgegevens op MijnGelre.

Let op: het routenummer van uw afspraak wordt vanaf 2 dagen voor uw afspraak op MijnGelre getoond.

Het is helaas niet mogelijk uw afspraak te annuleren via MijnGelre. Wilt u uw afspraak annuleren, neem dan contact op met de afdeling waar u onder behandeling bent.

Het is mogelijk om 24 uur voor uw afspraak online in te checken op MijnGelre
Op de hoofdpagina van het portaal kunt u kiezen voor online inchecken. U krijgt vervolgens een bevestigingsmail met een QR-code welke u kunt gebruiken op de aanmeldzuil van de betreffende poli waar de afspraak plaats vindt. 

Medisch dossier

Online inzage in uw medisch dossier betekent dat u via internet delen van uw medisch ziekenhuisdossier kunt bekijken. Zoals brieven over uw medische situatie aan uw huisarts of andere zorgverleners, en uitslagen van bloed- en urineonderzoek.  De uitslagen kunt u inzien vanaf 7 dagen nadat de uitslagen bij ons bekend zijn. U kunt de informatie in uw medisch dossier terugkijken tot 1 januari 2017. Gegevens van vóór 1 januari 2017 staan niet in uw MijnGelre. Uw zorgverleners hebben wel inzage in uw volledige dossier. U kunt uw online medisch dossier alleen bekijken via MijnGelre. Inloggen gaat via DigiD met extra sms-controle of de DigiD-app

Gelre ziekenhuizen vindt het belangrijk dat u uw medisch dossier online kunt bekijken. Het geeft u als patiënt meer inzicht in uw ziekteproces en uw ziektegeschiedenis. Zo bent u beter geïnformeerd en voorbereid op het gesprek met uw zorgverlener. U bent hierdoor beter in staat om samen met uw zorgverlener te beslissen over onderzoek en behandeling: het geeft u meer eigen regie.

U mag als gezagdragende ouder/verzorger het medisch dossier van het minderjarige kind inzien, maar op welke manier is wel afhankelijk van de leeftijd van het kind en of het kind een eigen DigiD heeft.

Het is alleen mogelijk om het dossier van uw partner in te zien, als uw partner u hiervoor machtigt. Meer hierover leest u op de webpagina Medisch dossier. U kunt daar ook een machtiginsformulier downloaden. Zie: https://www.gelreziekenhuizen.nl/patient/algemene-patienteninformatie/medisch-dossier/ .

Nee, je mag alleen jouw ouder(s)/verzorger(s) machtigen. In het gezagsregister is vastgelegd wie jouw ouder(s)/verzorger(s) is (zijn). Als je jouw machtigingsaanvraag indient wordt dit getoetst met het gezagsregister.

Vanaf 16 jaar mag je wel een ander dan jouw ouder(s)/verzorger(s) machtigen om jouw medisch dossier in te zien.

Meer hierover lees je op de webpagina Medisch dossier. Je kunt daar ook een machtigingsformulier downloaden.


Via Mijn Gelre kunt u als patiënt delen van uw medisch dossier bekijken. U kunt resultaten van laboratoriumuitslagen, metingen en uitslagen van serologie, bacteriologie, radiologie, pathologie en endoscopie (alleen verslagen longziekten en Maag-, Darm-, en Leverziekten) bekijken. Dit kan vanaf 7 dagen nadat uitslagen definitief bij ons bekend zijn. U kunt ook brieven bekijken die door zorgverleners van Gelre ziekenhuizen, en huisartsen, over uw onderzoek en behandeling zijn opgesteld.

Nieuwe uitslagen en uw dossier zijn direct zichtbaar op MijnGelre zodra ze bekend zijn.

Als u uw medisch dossier niet online wilt bekijken, hoeft u niet in te loggen in MijnGelre. U bent niet verplicht om MijnGelre te gebruiken. Uw behandeling is er niet van afhankelijk.

Bij uw volgende afspraak vertelt uw behandelend arts wat de uitslagen betekenen. Kunt u daar niet op wachten? Bel dan met de polikliniek van uw behandelaar. Op deze pagina vindt u de juiste contactgegevens van de polikliniek.

Als de door u benodigde gegevens niet in het patiëntenportaal MijnGelre staan, kunt u een verzoek indienen voor aanvullende gegevens en uw papieren dossier opvragen. Lees hier meer over op de webpagina over Medisch dossier: Medisch dossier: inzage in uw dossier | Gelre ziekenhuizen

Het is mogelijk om een samenvatting van uw medisch dossier te downloaden. Ga hiervoor naar Dossier en kies vervolgens voor 'Mijn dossier downloaden'. In dit dossier staan alleen uw medische gegevens die bij ons bekend zijn. 

U kunt een lijst met alle medicijnen inzien onder ''Dossier''. Dit zijn medicijnen die u nu gebruikt. Ook staan er andere gegevens over uw gezondheid.

Is een medicijn bijna op en wilt u een herhaalrecept aanvragen? Klik achter het medicijn op de knop ''Herhaalrecept aanvragen''. Staat uw medicijn er niet tussen? Neem dan contact op met de betreffende polikliniek.

De aangevraagde herhaalrecepten vindt u bij de verstuurde e-consulten. 

Ja, dat kan. Gelre voldoet aan de regels van Stichting MedMij voor het veilig uitwisselen van medische gegevens. Dit betekent dat u uw medische gegevens uit het Elektronisch Patiëntendossier (EPD) van Gelre ziekenhuizen kunt koppelen aan een door u zelf gekozen Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO). Meer informatie en video’s met uitleg wat u aan een PGO heeft en hoe u er een kiest, vindt u op de landelijke website: www.pgo.nl.

Online zorg

Gelre ziekenhuizen biedt verschillende mogelijkheden om op een veilige manier digitaal te communiceren met de afdeling waar u onder behandeling bent, zonder dat u naar het ziekenhuis hoeft te komen. Dit kan op uw pc/laptop, mobiele telefoon of tablet, via tekstberichten of beeldbellen.

Klik hier voor meer informatie over de verschillende mogelijkheden.

Uw zorgverlener kan vragenlijsten en folders voor u klaar zetten in MijnGelre. Het is belangrijk dat u deze goed doorneemt. U kunt uw persoonlijke vragenlijsten terugvinden door in het keuzemenu naar 'Vragenlijsten' te gaan. Als hier geen vragenlijst te zien is die u kunt invullen, staat er geen vragenlijst voor u klaar. Als u van het ziekenhuis gehoord hebt dat er wel een vragenlijst zou moeten staan, neem dan contact op met de afdeling waar u onder behandeling bent.
U ontvangt een bericht zodra er een vragenlijst of folder voor u klaar gezet is.

Mijn gegevens

Het is binnen MijnGelre mogelijk om uw persoonlijke gegevens te bekijken en te veranderen. Kies in het keuzemenu voor 'Mijn gegevens'. Via de knoppen 'Veranderen' kunt u gegevens aanpassen. Bij aanpassing van uw gegevens wordt gecontroleerd hoe deze geregistreerd staan bij uw gemeente. Die gegevens kunt u overnemen. 

Gegevens onder contactpersonen, extra adressen en uw situatie thuis kunt u niet zelf aanpassen. Neem hiervoor contact op met het inschrijfpunt. Het inschrijfpunt kunt u ook bellen via telefoonnummer: (055) 581 81 09

Kies in het keuzemenu voor 'Mijn gegevens'. Klik op de knop 'Veranderen' onder 'Verzekering'. Uw meest actuele verzekeringsgegevens worden automatisch opgevraagd en getoond aan de rechterkant op het volgende scherm onder 'Gegevens van uw zorgverzekeraar'. Deze kunt u via de knop 'Overnemen' opslaan.

Kies in het keuzemenu voor 'Mijn gegevens => Mijn toestemming'. Klik op de omschrijving, bijvoorbeeld 'Zorgverlenersportaal'. Klik in het volgende scherm op de knop 'Toestemming geven' of, als u dat een vorige keer al had gedaan en weer wilt intrekken, op 'Toestemming intrekken'. U gaat vanzelf terug naar de vorige pagina. Vernieuw de pagina (op een computer kan dit met de toets 'F5') en u ziet uw aangepaste keuze staan. Uw toestemming is per direct aangepast en bekend bij Gelre ziekenhuizen.

Lees meer informatie over toestemmingen op onze website.

Andere vraag?

Staat uw vraag er niet tussen, of komt u er niet uit? Onze medewerkers van het Contactcentrum MijnGelre helpen u graag verder. 

Openingstijden en contactgegevens:

T: 055-58 11 180


Maandag t/m vrijdag: 09:00u 15:00u.

Heeft u buiten bovenstaande openingstijden een vraag voor de medewerkers van het Contactcentrum MijnGelre? U kunt uw vraag stellen via dit contactformulier. Wij streven ernaar om uw vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Complementary Content Deferred Modules
${loading}
Deferred Modules
Scroll