Veelgestelde vragen
We begrijpen het dat u vragen heeft over MijnGelre. Hieronder vindt u een overzicht van de veel gestelde vragen en onze antwoorden. Vanuit het contactcentrum MijnGelre werken wij dit overzicht regelmatig bij.
Gebruik van MijnGelre
1. Voor wie is MijnGelre?
MijnGelre is voor iedereen die als patiënt geregistreerd staat bij Gelre ziekenhuizen.
2. Waarvoor kan ik MijnGelre gebruiken?
In MijnGelre kunt u uw persoonlijke gegevens, uw ziekenhuisagenda en delen van uw medisch dossier bekijken. Ook kunt u controle afspraken maken en persoonlijke gegevens wijzigen.
MijnGelre is niet geschikt voor acute zorgvragen. Is er sprake van spoed? Bel dan de huisarts, de huisartsenpost of (als elke seconde telt) 112.
3. Ik ben ingelogd, maar krijg niks te zien. Wat nu?
Waarschijnlijk is uw BSN niet bekend in Gelre ziekenhuizen. Daardoor kunnen geen gegevens van u worden getoond. Bij een volgend bezoek aan het ziekenhuis kunt u uw BSN laten registreren. Ga hiervoor naar het inschrijfpunt in de centrale hal en neem uw identiteitsbewijs en zorgverzekeringspas mee.
4. Heeft het voor mijn behandeling gevolgen als ik gebruik maak van MijnGelre?
Uw behandeling is niet afhankelijk van MijnGelre. U bent ook niet verplicht om MijnGelre te gebruiken. Wél heeft het gebruik van MijnGelre een aantal voordelen. Het kan ervoor zorgen dat u meer eigen regie over uw behandeling krijgt, doordat u meer inzicht heeft in uw medische gegevens. Ook kunt u eenvoudig uw geplande en/-of te plannen afspraken inzien.
5. Kan ik gegevens in MijnGelre veranderen of verwijderen?
U heeft het recht om uw behandelend arts schriftelijk te verzoeken gegevens in uw dossier te vernietigen. U kunt zelf geen gegevens wijzigen of verwijderen. U kunt uw contactgegevens wel zelf veranderen.
6. Ik heb een vraag over informatie in MijnGelre. Wat moet ik doen?
- Heeft u een vraag over uw persoonsgegevens? Neem contact op met het inschrijfpunt.
- Heeft u een medisch inhoudelijke vraag, bijvoorbeeld over een uitslag of de inhoud van een brief? Bij uw volgende afspraak vertelt uw behandelaar wat de informatie betekent.
- Heeft u een dringende vraag die niet kan wachten tot uw volgende afspraak? Bel dan met de polikliniek van uw behandeld arts. Zoek via deze pagina het juiste telefoonnummer.
7. Kan ik MijnGelre ook gebruiken op een tablet of smartphone?
Ja, u kunt MijnGelre gebruiken op iedere computer, tablet of smartphone die verbinding heeft met het internet.
8. Op welke internetbrowsers werkt MijnGelre?
MijnGelre werkt op alle bekende internetbrowsers. Zoals Google Chrome, Safari, Microsoft Edge en Mozilla Firefox.
Gelre ziekenhuizen adviseert om geen gebruik te maken van Intenet Explorer
9. Ik ben jaren geleden behandeld in Gelre ziekenhuizen. Heb ik nu toegang tot MijnGelre?
Als u na 1 januari 2017 bent behandeld in Gelre ziekenhuizen, dan zijn uw gegevens beschikbaar in MijnGelre. Gegevens van vóór 1 januari 2017 staan niet in MijnGelre.
10. Kan ik dossier onderdelen printen?
Het printen van dossier onderdelen vanuit MijnGelre is mogelijk. Klik rechts boven op uw naam en vervolgens op afdrukken om de betreffende pagina af te drukken.
Inloggen in MijnGelre
1. Wat heb ik nodig om in te loggen in MijnGelre?
- Een computer, tablet of smartphone met internetverbinding.
- Een telefoonnummer (vast of mobiel).
- Een geldig DigiD met extra sms-functie of de DigiD-app. U vraagt de sms-functie aan via de website van DigiD. Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag is verwerkt. De DigiD-app kunt u direct downloaden in de Google Play Store of de Apple App Store.
2. Hoe kan ik inloggen?
Inloggen met extra sms-controle gaat als volgt:
- Ga naar mijngelre.nl.
- Vul uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord in.
- Direct daarna ontvangt u op uw telefoon een (gesproken) sms-bericht met een code. Met deze code logt u in. U komt dan op de startpagina van MijnGelre
Logt u in via de DigiD-app?
- Ga naar mijngelre.nl.
- Vul uw DigiD gebruikersnaam in.
- Scan met uw mobiele telefoon de QR-code die op het scherm verschijnt.
- Vul de pincode in op uw telefoon. U bent daarna ingelogd en komt op de startpagina van MijnGelre.
Heeft u nog geen DigiD, of geen DigiD met extra sms-controle? Of wilt u informatie over de DigiD-app? Ga dan naar de website van DigiD. Hier kunt u ook uw telefoonnummer toevoegen of wijzigen en een nieuwe gebruikersnaam of wachtwoord aanvragen. Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag voor een DigiD en de extra controle via sms is verwerkt.
3. Ik heb problemen met inloggen. Wat kan ik doen?
DigiD
Heeft u problemen met inloggen via uw DigiD? Kijk op de website van DigiD voor een oplossing.
Ik wil inloggen met mijn DigiD op digid.nl, maar kom op een wit scherm of op een pagina met een algemene foutmelding van de browser. Wat is er aan de hand?
Waarschijnlijk voldoet de software op uw computer of mobiele apparaat niet meer aan de minimale beveiligingseisen van DigiD. Vanaf 13 mei 2019 is het niet meer mogelijk in te loggen met DigiD als u gebruik maakt van een verouderd besturingssysteem. U kunt daarom met uw huidige apparaat niet meer inloggen met uw DigiD.
Welk besturingssysteem is nodig?
Om in te kunnen loggen met uw DigiD moet u minimaal beschikken over één van de volgende besturingssystemen:
Voor uw computer:
- Windows 7 / 8.1
- Windows 10
- OSX 10.9.4 of hoger
Voor uw mobiele apparaat:
- iOS 7 of hoger
- Android 6 of hoger
Daarnaast moet u uw browser updaten naar de meest recente versie.
Hoe kan ik controleren of mijn besturingssysteem en software voldoen aan de minimale eisen?
U kunt op deze website controleren of uw besturingssysteem en browser voldoen aan de minimale eisen. Ziet u hier twee groene vlakken, dan voldoen uw besturingssysteem en browser aan de minimale eisen.
Wat kan ik doen?
Update uw besturingssysteem en ook uw browser naar de meest recente versie. Raadpleeg de handleiding of de helpfunctie van uw besturingssysteem en browser om de update uit te voeren. Of log in met een ander apparaat dat wel over het juiste besturingssysteem en browser beschikt.
4. Het inloggen lukt, maar vervolgens krijg ik niks te zien. Wat nu?
Waarschijnlijk is uw BSN niet bekend in het ziekenhuis. Daardoor kunnen er geen gegevens van u worden getoond. Bij een volgend bezoek aan het ziekenhuis kunt u uw BSN laten registreren. Dit kunt u doen bij het inschrijfpunt in de centrale hal van het ziekenhuis. Neem uw identiteitsbewijs en zorgverzekeringspas mee.
5. Wat moet ik doen als ik geen DigiD heb, als mijn DigiD is verlopen of als ik mijn gebruikersnaam of wachtwoord ben vergeten?
U kunt een (nieuwe) gebruikersnaam of wachtwoord aanvragen op de website van DigiD. Het duurt een aantal werkdagen voordat uw aanvraag is verwerkt.
6. Moet ik altijd via DigiD inloggen om in MijnGelre te komen?
Ja, u kunt alleen inloggen in MijnGelre via DigiD met extra sms-functie of via de DigiD-app. Op deze manier is veilig gebruik van MijnGelre zoveel mogelijk gegarandeerd.
7. Waarom is de extra sms-functie nodig om te kunnen inloggen?
De sms-functie zorgt voor een extra controlestap die de kans op misbruik verkleint. Zo is veilig gebruik van MijnGelre zoveel mogelijk gegarandeerd. Kijk voor meer informatie op de website van DigiD.
8. Hoe kan ik DigiD met extra sms-functie aanvragen?
Die kunt u aanvragen op de website van DigiD.
9. Ik wil het telefoonnummer waarop de controle-sms binnenkomt controleren of aanpassen. Hoe moet dat?
U kunt dit controleren of aanpassen op de website van DigiD.
10. Kan ik inloggen met de DigiD-app?
Ja, dat kan. Ga voor informatie over inloggen met de DigiD-app naar de website van DigiD.
Veiligheid en privacy
1. Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens?
Gelre ziekenhuizen voldoet aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens via internet. Wij doen er alles aan om uw gegevens te beschermen. Wij nemen verschillende maatregelen voor informatiebeveiliging. Zo controleren experts regelmatig of onze website veilig is.
2. Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens?
Al het elektronisch verkeer tussen Gelre ziekenhuizen en uw computer, tablet of smartphone is gecodeerd. Dit betekent dat dit verkeer niet door anderen dan uzelf kan worden gelezen. Zie voor meer informatie over hoe Gelre ziekenhuizen uw privacy bewaakt ook deze pagina. Door de inlogcombinatie van DigiD en extra controle via sms of DigiD-app, is de kans zeer klein dat uw MijnGelre gehackt wordt.
3. Wie kan er naast mijzelf inloggen in MijnGelre?
Alleen uzelf kunt inloggen in MijnGelre. Inlog via DigiD met extra sms-controle of de DigiD-app is strikt persoonlijk. Niemand anders kan hierin meekijken.
4. Kan ik zelf iets doen om MijnGelre veilig te gebruiken?
U kunt zelf veel doen om MijnGelre veilig te gebruiken en daarmee misbruik door anderen zoveel mogelijk te voorkomen:
- Zorg ervoor dat de computer, tablet en/of smartphone waarop u inlogt in MijnGelre goed is beveiligd.
- Log uit als u MijnGelre niet actief gebruikt en sluit daarna de internetbrowser.
- Zorg ervoor dat onbevoegde anderen geen toegang hebben tot uw scherm en daarmee tot uw gegevens. Vergrendel bijvoorbeeld uw computer als u ervan wegloopt.
- Ga zorgvuldig om met uw medische gegevens. Bewaar afdrukken uit uw medisch dossier op een veilige plek en denk na over wat u deelt met anderen. Gelre ziekenhuizen raadt het af om medische gegevens te delen op sociale media.
- Bekijk tips over veilig gebruik van DigiD
5. Hoe gaat Gelre ziekenhuizen met mijn e-mail adres om?
Het e-mailadres dat wij van u hebben, gebruiken wij alleen voor correspondentie over uw behandeling in Gelre ziekenhuizen. Denk hierbij aan afspraakherinneringen en meldingen dat er een bericht voor u klaar staat in patiëntenportaal MijnGelre, bijvoorbeeld een verzoek voor het invullen van een vragenlijst.
Wilt u niet dat wij uw e-mail adres gebruiken om u berichten te sturen? Dan kunt u dit aangeven op het patiëntenportaal. Ook kunt u hier uw e-mail adres controleren of wijzigen. U kunt uw contact voorkeuren altijd aanpassen.
Gelre ziekenhuizen gaat zorgvuldig om met de gegevens van patiënten. Voor de digitale communicatie met patiënten gebruiken we zoveel mogelijk ons beveiligde patiëntenportaal MijnGelre. Als communicatie via een e-consult tekst bericht niet mogelijk is, doen we dit via e-mail. Standaard e-mail voldoet bij het uitwisselen van vertrouwelijke informatie niet aan wettelijke veiligheidseisen. Daarom maken we gebruik van een veilig mailsysteem: ZorgMail Secure e-mail. Met dit systeem wordt e-mail veilig en versleuteld verzonden. Lees er meer over op de pagina 'Veilig mailen'.
Gelre ziekenhuizen stuurt geen meldingen met een link naar het patiëntenportaal. Dit is om te voorkomen dat u met valse e-mails naar een namaak-website wordt geleid (zogenaamde phishing). Om die reden staat er in de e-mail geen enkele medische informatie. Neem daarom het webadres van patiëntenportaal MijnGelre op in uw Favorieten en ga altijd van daaruit naar de website. Ontvangt u toch een e-mail met daarin een link, dan is deze dus nooit van MijnGelre of Gelre ziekenhuizen.
Agenda
1. Hoe kan ik via MijnGelre zelf een afspraak maken of wijzigen?
Afspraak maken
U kunt in MijnGelre een vervolgafspraak (herhaalafspraak /controleafspraak ) plannen met uw specialist/zorgverlener . Een vervolgafspraak is een afspraak bij de specialist/zorgverlener waar u voor deze klacht al onder behandeling bent. Helaas is het niet mogelijk om voor alle spreekuren en poliklinieken een afspraak te plannen via MijnGelre, dit heeft te maken met de afspraakspecificaties die verbonden zijn aan de reden waarvoor u komt.
2. Wat gebeurt er als het ziekenhuis mijn afspraak wijzigt?
Een wijziging is direct zichtbaar in MijnGelre. MijnGelre toont dus de meest actuele datum en tijd van uw afspraak . U wordt over een wijziging ook gebeld, of u ontvangt een afspraakbrief en/of e-mail.
3. Ik zie een afspraak staan die mij onbekend is. Wat moet ik doen?
Een afspraak die voor u gemaakt wordt, is direct zichtbaar in MijnGelre. Het kan zijn dat u nog niet over deze afspraak bent geïnformeerd. U wordt over een nieuwe afspraak ook altijd gebeld, of u ontvangt een afspraakbrief en/of e-mail.
4. Ik zie mijn afspraken niet staan. Wat moet ik doen?
Log opnieuw in, zodat de laatste informatie in MijnGelre zichtbaar wordt. Ziet u uw afspraken dan nog niet? Bel dan met de polikliniek waar u naar verwezen bent door uw (huis)arts. Op deze pagina vindt u juiste contactgegevens van de poliklinieken.
5. Krijg ik vooraf een e-mail of sms ter herinnering aan mijn afspraak in het ziekenhuis?
Ja, maar alleen als u heeft aangegeven een e-mail of sms-herinnering te willen ontvangen. U ontvangt die dan 7 dagen vóór uw afspraak in Gelre ziekenhuizen.
Krijgt u op dit moment nog geen e-mail of sms-herinnering , en wilt u die in de toekomst wél ontvangen? Dan kunt u dit aangeven onder uw contactgegevens op MijnGelre.
Let op: het routenummer van uw afspraak wordt vanaf 2 dagen voor uw afspraak op MijnGelre getoond.
6. Kan ik mijn afspraak annuleren?
Het is helaas niet mogelijk uw afspraak te annuleren via MijnGelre. Wilt u uw afspraak annuleren, neem dan contact op met de afdeling waar u onder behandeling bent.
7. Hoe kan ik online inchecken?
Het is mogelijk om 24 uur voor uw afspraak online in te checken op MijnGelre.
Op de hoofdpagina van het portaal kunt u kiezen voor online inchecken. U krijgt vervolgens een bevestigingsmail met een QR-code welke u kunt gebruiken op de aanmeldzuil van de betreffende poli waar de afspraak plaats vindt.
Medisch dossier
1. Wat is online inzage van mijn medisch dossier?
Online inzage in uw medisch dossier betekent dat u via internet delen van uw medisch ziekenhuisdossier kunt bekijken. Zoals brieven over uw medische situatie aan uw huisarts of andere zorgverleners, en uitslagen van bloed- en urineonderzoek. De uitslagen kunt u direct inzien als de uitslagen bij ons bekend zijn. U kunt de informatie in uw medisch dossier terugkijken tot 1 januari 2017. Gegevens van vóór 1 januari 2017 staan niet in uw MijnGelre. Uw zorgverleners hebben wel inzage in uw volledige dossier. U kunt uw online medisch dossier alleen bekijken via MijnGelre. Inloggen gaat via DigiD met extra sms-controle of de DigiD-app.
2. Waarom biedt Gelre ziekenhuizen mij de mogelijkheid om mijn medisch dossier online in te zien?
Gelre ziekenhuizen vindt het belangrijk dat u uw medisch dossier online kunt bekijken. Het geeft u als patiënt meer inzicht in uw ziekteproces en uw ziektegeschiedenis. Zo bent u beter geïnformeerd en voorbereid op het gesprek met uw zorgverlener. U bent hierdoor beter in staat om samen met uw zorgverlener te beslissen over onderzoek en behandeling: het geeft u meer eigen regie.
3. Kan ik het medisch dossier van iemand anders bekijken, zoals mijn partner of mijn kind?
U mag als gezagdragende ouder/verzorger het medisch dossier van het minderjarige kind inzien, maar op welke manier is wel afhankelijk van de leeftijd van het kind en of het kind een eigen DigiD heeft.
Het is alleen mogelijk om het dossier van uw partner in te zien, als uw partner u hiervoor machtigt. Meer hierover leest u op de webpagina Medisch dossier. U kunt daar ook een machtiginsformulier downloaden. Zie: https://www.gelreziekenhuizen.nl/patient/algemene-patienteninformatie/medisch-dossier/ .
4. Mag ik ook iemand anders machtigen dan mijn ouder(s)/verzorger(s)?
Nee, je mag alleen jouw ouder(s)/verzorger(s) machtigen. In het gezagsregister is vastgelegd wie jouw ouder(s)/verzorger(s) is (zijn). Als je jouw machtigingsaanvraag indient wordt dit getoetst met het gezagsregister.
Vanaf 16 jaar mag je wel een ander dan jouw ouder(s)/verzorger(s) machtigen om jouw medisch dossier in te zien.
Meer hierover lees je op de webpagina Medisch dossier. Je kunt daar ook een machtigingsformulier downloaden.
5. Welke medische gegevens kan ik via MijnGelre bekijken?
Via Mijn Gelre kunt u als patiënt delen van uw medisch dossier bekijken. U kunt resultaten van laboratoriumuitslagen, metingen en uitslagen van serologie, bacteriologie, radiologie, pathologie en endoscopie (alleen verslagen longziekten en Maag-, Darm-, en Leverziekten) bekijken. Dit kan direct nadat uitslagen definitief bij ons bekend zijn. U kunt ook brieven bekijken die door zorgverleners van Gelre ziekenhuizen, en huisartsen, over uw onderzoek en behandeling zijn opgesteld.
6. Hoe lang duurt het voordat ik nieuwe uitslagen kan bekijken in MijnGelre?
Nieuwe uitslagen en uw dossier zijn direct zichtbaar op MijnGelre zodra ze bekend zijn.
7. Ik wil mijn uitslagen niet online bekijken. Wat moet ik doen?
Als u uw medisch dossier niet online wilt bekijken, hoeft u niet in te loggen in MijnGelre. U bent niet verplicht om MijnGelre te gebruiken. Uw behandeling is er niet van afhankelijk.
8. Wat moet ik doen als ik uitslagen niet begrijp of als ik mij zorgen maak?
Bij uw volgende afspraak vertelt uw behandelend arts wat de uitslagen betekenen. Kunt u daar niet op wachten? Bel dan met de polikliniek van uw behandelaar. Op deze pagina vindt u de juiste contactgegevens van de polikliniek.
9. Ik wil mijn volledige papieren medisch dossier opvragen als aanvulling op de gegevens in het patiëntenportaal. Hoe werkt dat?
Als de door u benodigde gegevens niet in het patiëntenportaal MijnGelre staan, kunt u een verzoek indienen voor aanvullende gegevens en uw papieren dossier opvragen. Lees hier meer over op de webpagina over Medisch dossier: Medisch dossier: inzage in uw dossier | Gelre ziekenhuizen
10. Wilt u een samenvatting van uw medisch dossier downloaden?
Het is mogelijk om een samenvatting van uw medisch dossier te downloaden. Ga hiervoor naar Dossier en kies vervolgens voor 'Mijn dossier downloaden'. In dit dossier staan alleen uw medische gegevens die bij ons bekend zijn.
11. Hoe vraag ik een herhaalrecept aan?
U kunt een lijst met alle medicijnen inzien onder ''Dossier''. Dit zijn medicijnen die u nu gebruikt. Ook staan er andere gegevens over uw gezondheid.
Is een medicijn bijna op en wilt u een herhaalrecept aanvragen? Klik achter het medicijn op de knop ''Herhaalrecept aanvragen''. Staat uw medicijn er niet tussen? Neem dan contact op met de betreffende polikliniek.
De aangevraagde herhaalrecepten vindt u bij de verstuurde e-consulten.
12. Kan ik gegevens uit het Elektronisch Patiëntendossier van Gelre ziekenhuizen ook koppelen aan een Persoonlijke Gezondheidsomgeving?
Ja, dat kan. Gelre voldoet aan de regels van Stichting MedMij voor het veilig uitwisselen van medische gegevens. Dit betekent dat u uw medische gegevens uit het Elektronisch Patiëntendossier (EPD) van Gelre ziekenhuizen kunt koppelen aan een door u zelf gekozen Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO). Meer informatie en video’s met uitleg wat u aan een PGO heeft en hoe u er een kiest, vindt u op de landelijke website: www.pgo.nl.
Online zorg
1. Online zorg binnen Gelre ziekenhuizen?
Gelre ziekenhuizen biedt verschillende mogelijkheden om op een veilige manier digitaal te communiceren met de afdeling waar u onder behandeling bent, zonder dat u naar het ziekenhuis hoeft te komen. Dit kan op uw pc/laptop, mobiele telefoon of tablet, via tekstberichten of beeldbellen.
Klik hier voor meer informatie over de verschillende mogelijkheden.
2. Digitale patiëntenvoorlichting
Uw zorgverlener kan vragenlijsten en folders voor u klaar zetten in MijnGelre. Het is belangrijk dat u deze goed doorneemt. U kunt uw persoonlijke vragenlijsten terugvinden door in het keuzemenu naar 'Vragenlijsten' te gaan. Als hier geen vragenlijst te zien is die u kunt invullen, staat er geen vragenlijst voor u klaar. Als u van het ziekenhuis gehoord hebt dat er wel een vragenlijst zou moeten staan, neem dan contact op met de afdeling waar u onder behandeling bent.
U ontvangt een bericht zodra er een vragenlijst of folder voor u klaar gezet is.
Mijn gegevens
1. Kan ik mijn persoonlijke gegevens zelf bekijken en veranderen in MijnGelre?
Het is binnen MijnGelre mogelijk om uw persoonlijke gegevens te bekijken en te veranderen. Kies in het keuzemenu voor 'Mijn gegevens'. Via de knoppen 'Veranderen' kunt u gegevens aanpassen. Bij aanpassing van uw gegevens wordt gecontroleerd hoe deze geregistreerd staan bij uw gemeente. Die gegevens kunt u overnemen.
Gegevens onder contactpersonen, extra adressen en uw situatie thuis kunt u niet zelf aanpassen. Neem hiervoor contact op met het inschrijfpunt. Het inschrijfpunt kunt u ook bellen via telefoonnummer: (055) 581 81 09
2. Kan ik mijn zorgverzekeraar veranderen en/of toevoegen in MijnGelre?
Kies in het keuzemenu voor 'Mijn gegevens'. Klik op de knop 'Veranderen' onder 'Verzekering'. Uw meest actuele verzekeringsgegevens worden automatisch opgevraagd en getoond aan de rechterkant op het volgende scherm onder 'Gegevens van uw zorgverzekeraar'. Deze kunt u via de knop 'Overnemen' opslaan.
3. Hoe kan ik mijn toestemmingen veranderen?
Kies in het keuzemenu voor 'Mijn gegevens => Mijn toestemming'. Klik op de omschrijving, bijvoorbeeld 'Zorgverlenersportaal'. Klik in het volgende scherm op de knop 'Toestemming geven' of, als u dat een vorige keer al had gedaan en weer wilt intrekken, op 'Toestemming intrekken'. U gaat vanzelf terug naar de vorige pagina. Vernieuw de pagina (op een computer kan dit met de toets 'F5') en u ziet uw aangepaste keuze staan. Uw toestemming is per direct aangepast en bekend bij Gelre ziekenhuizen.
Lees meer informatie over toestemmingen op onze website.
4. Kunnen mijn gecodeerde medische gegevens en overgebleven lichaamsmateriaal gebruikt worden voor wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en kwaliteitsregistraties?
Gelre
ziekenhuizen mag onder bepaalde omstandigheden uw gecodeerde medische gegevens en overgebleven lichaamsmateriaal
gebruiken voor wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en kwaliteitsregistraties
.
Meer hierover leest u in de folder ‘Gebruik van uw medische gegevens en lichaamsmateriaal
(PACO-565)’. Kijk voor meer informatie op webpagina
Gebruik medische gegevens en lichaamsmateriaal voor onderzoek en onderwijs — Gelre ziekenhuizen
- Wilt u dit niet? Dan kunt u hiertegen bezwaar maken. Dit kan online via het patiëntenportaal MijnGelre . Kies bij ‘Mijn gegevens’ het menu ‘Toestemmingen’ en klik op ‘Uw toestemmingen’. U klikt bij ‘Wetenschap en scholing’ dan op ‘Nee’ (= geen toestemming = wel bezwaar).
- Heeft u geen bezwaar? Dan hoeft u in principe niets te doen. U kunt ook op ‘Ja’ klikken (=toestemming = geen bezwaar).
U kunt uw bezwaar ook aangeven bij de aanmeldzuil in de centrale hal van Gelre Apeldoorn of Zutphen. - Of vragen of de medewerker van de receptie dit voor u registreert.
5. Wat betekent toestemming om te communiceren via BeterDichtbij?
BeterDichtbij is een app waarmee u veilig digitaal contact heeft met uw zorgverlener. Bijvoorbeeld voor het uitwisselen van vragen en antwoorden en het delen van foto’s en onderzoeksuitslagen. Ook kunt u afspraakbevestigingen en -herinneringen ontvangen in deze app. Meer weten? Kijk op: https://www.gelreziekenhuizen.nl/patient/algemene-patienteninformatie/beterdichtbij/. Maakt u geen keuze of klikt u op ‘Ja’, dan geeft u toestemming voor communicatie via de BeterDichtbij app. U ontvangt altijd eerst een uitnodiging om de app te gaan gebruiken als uw e-mailadres en 06-nummer bekend is bij Gelre. Klikt u op ‘Nee’, dan geeft u geen toestemming. U krijgt dan geen uitnodiging (meer) om de BeterDichtbij app te gebruiken voor communicatie met Gelre.
6. Wat betekent toestemming om correspondentie naar de huisarts te versturen?
Maakt u geen keuze of klikt u op ‘Ja’, dan geeft u toestemming aan Gelre om brieven over de zorg aan u aan uw huisarts te sturen. Klikt u op ‘Nee’ dan geeft u hiervoor geen toestemming; uw huisarts is dan mogelijk niet volledig geïnformeerd over uw diagnose en uitslagen van onderzoek en behandeling bij Gelre ziekenhuizen.
Andere vraag?
1. Mijn vraag staat er niet tussen. Wat nu?
Staat uw vraag er niet tussen, of komt u er niet uit? Onze medewerkers van het Contactcentrum MijnGelre helpen u graag verder.
Openingstijden en contactgegevens:
T: 055-58 11 180Maandag t/m vrijdag: 09:00u— 15:00u.
Heeft u buiten bovenstaande openingstijden een vraag voor de medewerkers van het Contactcentrum MijnGelre? U kunt uw vraag stellen via dit contactformulier. Wij streven ernaar om uw vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.